حریم خصوصی در اینترنت به راحتی به خطر میوفتد
نوشته شده توسط : narges

حریم خصوصی در اینترنت به راحتی به خطر میوفتد

چند بار خرید یا تراکنش آنلاینی انجام داده‌اید که به نام، آدرس ایمیل، آدرس منزل و اطلاعات کارت اعتباری شما نیاز داشته باشد؟ در آمریکا، 85 درصد از مردم حداقل یک بار در ماه خرید آنلاین می‌کنند. در ایران بسیاری از مردم به خصوص پس از اپیدمی کرونا ترجیح می‌دهند خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

در این مقاله می خواهیم 5 نکته مهم در مورد حریم خصوصی کاربران و حفاظت از اطلاعات شخصی شما در هنگام استفاده از اینترنت پرسرعت خانگی را مرور کنیم.

1. حریم خصوصی داده‌ها در مقابل امنیت داده‌ها

مردم اغلب تعریف حریم خصوصی داده‌ها را با امنیت داده‌ها اشتباه می‌گیرند. حریم خصوصی داده‌ها بر نحوه جمع آوری، ذخیره و مدیریت اطلاعات شخصی متمرکز است، در حالی که امنیت داده‌ها بر نحوه محافظت سازمان‌ها از خود در برابر اشخاص ثالث غیرمجاز متمرکز است. بنابراین، حریم خصوصی داده‌ها نباید بدون امنیت داده‌ها وجود داشته باشد. اگر حریم خصوصی داده‌ها بدون امنیت داده وجود داشته باشد، یک شرکت می‌تواند به طور ایمن از داده‌ها در برابر منابع خارجی محافظت کند اما داده های شخصی شما را به روشی غیرقانونی جمع آوری کند.

درک هر دو اصطلاح مهم است تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات شخصی شما هنگام استفاده از اینترنت پرسرعت خانگی نه تنها محافظت می شود، بلکه توسط منابع خارجی جمع آوری و استفاده نمی شود.

2. حق تنها ماندن

وقتی از یک وب سایت بازدید می‌کنید، این حق را دارید که تنها بمانید. به عبارت دیگر، قانون حفظ حریم خصوصی داده‌ها به افراد این حق را می‌دهد که از دسترسی منابع خارجی به اطلاعات شخصی خود جلوگیری کنند. از نظر قانونی هر زمان که بخواهید می‌توانید از این حق استفاده کنید. برای اطلاع از نحوه جمع‌آوری یا ذخیره داده‌های خود، سیاست کوکی و حریم خصوصی وب‌سایت را بخوانید و از جمع‌آوری داده‌های خود جلوگیری کنید. هرگز از به دست گرفتن مالکیت و کنترل نحوه مدیریت داده های شخصی خود نترسید! شما این حق را دارید.

3. اقدامات شخصی برای ایمن سازی داده های شما

مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای ایمن سازی اطلاعات خود انجام دهید. همانطور که در بالا ذکر شد، اولین قدم برای انجام این کار، سفارشی کردن مقدار اطلاعاتی است که وب سایت شما می‌تواند با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارد. تغییر منظم رمزهای عبور، به روز نگه داشتن سیستم عامل و نصب نرم افزارهای امنیتی مانند Norton 360 همه راه هایی هستند که می توانید اطلاعات خود را ایمن تر کنید.

4. نحوه ایمن سازی اطلاعات مصرف کننده

یکی از راه‌هایی که می‌توانید مطمئن شوید که یک شرکت نقش خود را برای محافظت از داده‌های شما در هنگام استفاده از اینترنت پرسرعت خانگی و حفظ حریم خصوصی کاربر انجام می‌دهد، این است که همه اقدامات امنیتی آن‌ها را بررسی کنید.

بررسی خود را با این سوالات شروع کنید

آیا فرآیند احراز هویت قوی وجود دارد؟

احراز هویت دو مرحله‌ای، تشخیص چهره و سوالات امنیتی برخی از بهترین راه‌ها برای حفظ امنیت بیشتر داده‌ها هستند که تضمین می‌کنند تنها شما به اطلاعات خصوصی خود دسترسی دارید.

چه چیزی در سیاست حفظ حریم خصوصی آنها گنجانده شده است؟

 خواندن سند خط مشی حریم خصوصی یک شرکت به شما کمک می کند بفهمید کدام یک از داده های شما را جمع آوری می کند و چگونه استفاده می شود.

آیا آنها داده هایی را می خواهند که معمولاً مورد نیاز نیستند؟

 شما می توانید این را با مطالعه سیاست های حفظ حریم خصوصی و کوکی ما ارزیابی کنید. توجه داشته باشید که آیا مخاطبین رسانه های اجتماعی، موقعیت مکانی GPS شما و هر محتوای تولید شده توسط کاربر در صورت غیر ضروری جمع آوری می شوند یا خیر.

هنگام تکمیل تراکنش در هر وب سایت، مراقب علائم اعتماد در هنگام پرداخت باشید. این نشان اعتماد الکترونیکی مهر و مومی است که می توانید آن را در وب سایت های فروش محصولات یا خدمات بیابید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت به درستی از داده های پرداخت و تماس شما محافظت می کند. این در مورد هر چیزی که خریداری می کنید صادق است. به عنوان مثال، اگر قصد خرید اینترنت را دارید، حتما باید مشخصات ارائه دهنده خدمات اینترنت را بررسی کنید.

در صورت نقض حریم خصوصی داده ها خانگی چه باید کرد؟

اگر داده های شما دچار نقض داده ها و عدم رعایت حریم خصوصی شوند، شرکت موظف است شما را از این سرقت اطلاعات مطلع کند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که رمز عبور خود را تغییر دهید. ایجاد یک رمز عبور قوی برای تمام حساب های شخصی مانند ایمیل، حساب های بانکی و شبکه های بی سیم به محافظت از خانه یا کسب و کار شما کمک می کند.

 بهترین گام‌های بعدی این است که دائماً به‌روزرسانی‌های شرکت را دنبال کنید، حساب‌های خود را نظارت کنید، اعتبار خود را مسدود کنید و در صورت نیاز خدمات حفاظت از سرقت را در نظر بگیرید.

بهترین شرکت خدمات اینترنتی و حفظ حریم شخصی ماهان نت است

ماهان نت یکی از شرکت های پیشرو در حفاظت از حریم خصوصی کاربران است که در زمینه ارائه انواع خدمات اینترنتی از جمله خدمات اینترنت پرسرعت TD LTE و بازی اینترنتی فعالیت می کند و سرعت حداقل 8 مگابیت بر ثانیه و یک حداکثر 80 مگابیت بر ثانیه برای دریافت بهترین و با کیفیت ترین سرویس TD-LTE و بازی می توانید در سایت ماهان نت ثبت نام کنید.

 ضمناً در ماهان نت امکان برگشت وجه را در صورت نارضایتی کاربران فراهم کرده ایم. برای دریافت بهترین و با کیفیت ترین سرویس TD-LTE می توانید در صفحه جشنواره اینترنتی ماهانت td lte ثبت نام کنید. اگر به اینترنت خوب و پرسرعت نیاز دارید می توانید اینترنت وایرلس ماهان نت را امتحان کنید.





:: برچسب‌ها: اینترنت tdlte , اینترنت خانگی , اینترنت پرسرعت ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: